Se va demonta plansa bordului. Aceasta se va scoate pe rand din prinderi prin tragere in sensul sagetii.
Se va goli instalatia fata de lichidul de frana. Se va scoate capacul pompei de frana prin desfiletarea celor 2 suruburi.
Pentru golirea instalatiei se vor desface niplurile de aerisire de pe fiecare etrier; pentru a nu stropi etrierul,janta sau cauciucul si pentru a recupera lichidul de frana(daca acesta este in stare buna) se va introduce un furtun pe niplul de aerisire.
Ca vas de recuperare se va folosi un borcan ( de preferat unul in care a fost "Mustarul Studentului"
)
Se va proceda la fel pentru ambele etriere!
Demontarea ghidonului.
Pentru prima oara se vor scoate sigurantele de pe suruburile care prind ghidonul de partea superioara a jugului.
Se vor desfilata cele 4 suruburi de prindere ale ghidonului.
Se va demonta "ghidul" cablurilor si furtunului de frana prin desfiletarea celor 2 suruburi care se afla de o parte si de alta a contactului.
Se va demonta aripa fata prin desfiletarea celor 4 suruburi.
Vedere din fata cu aripa fata demontata.
Se va desfilata surubul ce prinde furtunul care vine din pompa de frana in racordul de pe jug.
Se desfileateaza surubul de prindere a racordului de pe partea inferioara a jugului.
Se desfac suruburile de pe partea superioara a jugului ce strang telescoapele.(!!! La montaj aceste suruburi nu vor fi stranse foarte tare deoarece piesa este din aluminiu si exista pericolul de crapare!!!)
Dupa ce s-au slabit suruburile din partea de sus a jugului se vor scoate pentru prima oara colierele de prindere a burdufurilor (ocazie cand se verifica stare nichelului de pe telescop si a semeringului) apoi pe rand se vor slabi suruburile de pe partea inferioara a jugului, in acest timp telescopul fiind tinut cu o mana sa nu alunge din jug.
Se va desfileta surubul ce prinde partea superioara a jugului de axul central al acestuia.
Dupa ce s-a inlaturat partea superioara a jugului vom descoperi o piulita mai "speciala". Pentru desfiletarea acesteia vom construi o "cheia". Dintr-o teava care are cota exterioara aproximativ egala cu cota exterioara a piulitei se vor taia la un capat 2 sectoare de cerc lasand doar 2 pinteni diametral opusi cu o latime de 4mm.(Se poate vedea in poza "cheia") iar la celelalt capat se va suda un capac peste care se sudeaza o piulita pentru a putea strange/slabi.
Rulmentul superior si camasa rulmentului inferior dupa scoaterea jugului
Jugul dupa demontare
Rulmentul inferior (in cazul meu) a avut de suferit deoarece protectia de cauciuc care ar fi trebuit sa nu lase apa si alte impuritati sa intre acolo nu a fost montat corect, fapt pentru care rulmentul a ramas fara ungere si s-a distrus.
Pentru a scoate camasile exterioare ale rulmentilor de pe cadru se va construi urmatoarea scula(recomand ca aceasta sa fie construita din otel foarte dur sau calit in zona respectiva).
Constructorul s-a gandit ca acesti rulmenti o sa trebuiasca schimbati candva asa ca a facut 2 canale diametral opuse in cadru exact deasupra camasii rulmentului unde sa se poata bate pentru scoaterea camasii(sau introducerea bratelor unei prese pentru extragerea acestor camasi)
Aici se poate vedea cum lipsa de ungere a dus la o uzura grava a rulementului, in unele locuri stratul de cement era distrus.
Pentru scoaterea rulmentului inferior de pe axul jugului este cam mult de munca. Acesta se va prinde intr-un universal (NU se va prinde in menghina!!!) sau in oricare dispozitiv care sa prinda piesa din cel putin 3 puncte. Se va bate in camasa interioara a rulmentului pentru scoaterea acestuia.
Dupa ce vechiul rulment a fost scos se va cauta o teava al carui diametru exterior sa nu atinga colivia bilelor. Se va bate pana cand acesta se va opri in gulerul special creat. Aceasta piesa se va aseza pe bucata de lemn!
Dupa ce rulmentul a fost batut se unge foarte foarte bine cu vaselina de buna calitate.
Se vor introduce camasile exterioare ale rulmentilor in cadrul. Nu se va bate direct in camasa. Eu am folosit ca piese intermediara intre camasa rulmetului si ciocan un cub de textolit (sau se poate folosi o bucata de lemn de esenta tare.) Dupa ce au fost batute se aplica un strat de vaselina si pe aceste piese.
Se introduce piesa inferioara a jugului, rulmentul superior, protectia de praf si apoi piulita de strangere. Se va folosi aceeasi cheie pentru strangerea ei.
Prima oara se strange la maxim piulita. Se slabeste pana cand jugul se roteste foarte foarte usor. Se seteaza cheia dinamometrica pe 38 Nm, se strange la acest cuplu. Apoi se slabeste iar si se strange la un cuplu de 6Nm(aceasta fiind strangerea finala).