Dupa un anumit timp de functionare si in anumite conditii de rulare pe exteriorul galeriilor se formeaza un strat de oxid care in timp ataca materialul din care sunt confectionate, de aceea este bine dupa o anumita perioada e bine sa fie curatate si vopsite.
Pentru vopsirea lor se va folosi un spray cu vopsea rezistenta la temperatura(vopsea pentru galerii). Am am platit 24 ron pentru un astfel de spray, marca Policolor.
Pentru prima oara se va demonta carena care acopera vasul cu lichid de frana spate. Se va scoate surubul de prindere, folosind imbusul de 4.
Zonele
incercuite marcate cu "X" sunt celelalte sisteme de prindere, iar
pentru eliberarea lor se va trage de ele, cu o forta perpendiculara pe
acestea.
Se vor desface suruburile protectiei care vine aplicata pe galerii langa pedala de frana.
Dupa ce a fost scoasa protectia se vor slabi suruburile colierelor.
Apoi se vor scoate suruburile care sustin toba. Dupa ce se desfac aceste suruburi se va scoate toba, tragand usor catre spatele motocicletei.
Se va demonta scutul motor, desfiletand cele 3 suruburi de prindere, incercuite in pozele de mai jos.
Se desfac piulitele care tin galeriile de blocul motor, cu un imbus de 10.
Se dau prinderile la o parte si se scot galeriile de pe pozitie. Recomand curatarea filetelor cu o filiera(M8), dupa se ung cu putin vaselina
Se poate vedea o supapa de evacuare
Se vor prinde in menghina, nu strangeti tare!
Pentru prima oara se va indeparta mizeria cu o perie de sarma, apoi se vor lua la finisat cu smirghel de granulatie 180. Inainte de vopsire se vor sterge bine cu o carpa imbibata cu diluant/benzina.
Se va folosi o masca de filtrare a prafului pentru ca de pe ele se va ridica un praf destul de fin si innecacios.
Galeriile vopsite; toba spalata si curata putin cu peria de sarma
Piulitele de pe blocul motor se vor curata cu o pasla pentru suprafete nichelate
"Noile" galerii montate pe motocicleta
Pentru etansarea racordului dintre galerie si toba eu am foloit un fir de azbest cerat. Pentru fixarea firului pe galerie se va aplica un strat subtire de vaselina.
Daca tot am demontat scutul l-am facut si pe el negru.
Recomandare : prima oara cand porniti motorul dupa ce ati vopsit galeriile ar fi bine sa si plecati de pe loc ca noile galerii sa aiba ventilatie si ca vopseaua sa se usuce bine pe galerii.
Vopseaua cumparata de mine se "tine" bine pe galerii.
Poza cu scutul nevopsit:
Poze cu scutul si galeriile vopsite: