Sistemul de frana al motocicletei este foarte si de aceea acesta trebuie sa fie in perfecta stare de functionare. O proasta functionare a sistemului de franare poate duce la mersul infranat al motocicletei, poate duce la o uzura rapida/neuniforma a placutelor de frana sau in cel mai grav caz poate duce la producerea unor accidente cand frana nu raspunde corespunzator la comenzi.
Se recomanda ca lichidul de frana sa fie schimbat 1/an. Se va folosi un lichid de frana de calitate, pe fata DOT 4 iar pe spate DOT4 sau DOT3.
Se va goli instalatia fata de lichidul de frana. Se va scoate capacul pompei de frana prin desfiletarea celor 2 suruburi.
Pentru
golirea instalatiei se vor desface niplurile de aerisire de pe fiecare
etrier; pentru a nu stropi etrierul,janta sau cauciucul si pentru a
recupera lichidul de frana(daca acesta este in stare buna) se va
introduce un furtun pe niplul de aerisire.
Ca vas de recuperare se va folosi un borcan ( de preferat unul in care a fost "Mustarul Studentului"
)
Se va proceda la fel pentru ambele etriere!
Dupa ce s-a golit instalatia de lichid de frana se va desface suburul care prinde capatul furtunului de frana de etrier(Atentie!!! A nu se pierde saibele de etansare, cele de cupru). Apoi se slabesc suruburile care fixeaza placutele de frana(incercuite in poza cu bleu) iar apoi se desfac suruburile care fac prinderea etrierului de furca.
Poze cu etrierul
Mizeria care se formeaza in etrier
Spalarea etrierului se va face cu alcool pentru ca acesta nu ataca garniturile(spirt medicinal)
Dupa spalare acestea se intind pe o hartie curata si se lasa zvantat
Am avut probleme cu un etrier, anume cu sistemul de culisare. Aveam un bolt blocat in etrier ... dupa multe incercari de scoatere "normale "folosind degripant, lichid de frana am renunant si am trecut metode mai dure.
Am desfiletat piulita incercuita in poza cu imbus de 6.
Apoi am improvizat o mica presa de extragere. Se poate vedea in poza(in poza nu este prinsa saiba cu rol de capac de la capatul opus al axului care trebuie extras)
Axul dupa extragere, cam corodat de rugina dar dupa curatare arata destul de bine
Pistonasele dupa curatare si lustruire (se lustruiesc bine cu o carpa). In momentul in care se introduc la loc in etrier pistonasele se vor unge cu putin lichid de frana.
Parca nu mai sunt asa murdare.
Singurul aspect care trebuie avut in vedere la ansamblarea etrierului sunt mini-burdufurile dintre etrier si bolturile sistemului pe care culizeaza.Bolturile la introducere se vor unge bine cu vaselina iar in interiorul burdufului se va pune vaselina.
Acest
material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau
publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!