Putin contrariat de un consum care se incapatineaza sa ramina in jur de 6 - 6,5 litri/100km, am hotarit sa schimb tuburile emulsoare care se pare ca ar fi de vina. Cu ocazia asta mai punctez si diverse aspecte practice la Super Tenere, pe linga demontarea propriu-zisa a carburatoarelor.
Bogdan a prezentat deja modul de demontare al carenelor, asa ca nu mai insist. Doar citeva aspecte practice:
Rezervorul iese MULT mai usor daca se demonteaza subcadrul pe care sta fixat (3 suruburi de 12 usor accesibile).
Tot aici se vede unde am montat levierele Buzetti (pentru demontat cauciucul).
Asa am redirectionat prea-plinul de la vasul de expansiune, ca sa nu arunce antigel in fata rotii (patinaj artistic garantat).
Releu de incarcare montat sub bord, cu aerisire naturala. Tot acolo se vde un mic spray de lant.
Carburatoarele demontate.
Se demonteaza cuva (am inlocuit suruburile cu cap stea cu imbusuri, ca sa nu risc sa ramin cu ele intepenite).
Plutitoarele.
Suruburile care tin tuburile emulsoare (se vede si capatul cuiului de dozaj, argintiu).
Ansamblul membrana de vacuum - fereastra culisanta - cui de dozaj.
Se
vede piesa de plastic alb care tine tubul emulsor, si in care culiseaza
fereastra actionata de membrana de vacuum. E suficient sa impingem de
jos tubul emulsor (sau o usoara ciocanire cu o coada de surubelnita) ca
sa demontam toata piesa. Tubul iese la fel de usor din suport, atentie
la O-ringul de etansare. Montarea se face in sens invers.
Sincronizator cu 2 ceasuri (de la Louis). Unul din indicatoare nu
revine la zero, trebuie sa tin cont de diferenta. Conectarea e simpla:
cele 2 furtune de vacuum se conecteaza la cele 2 iesiri din admisie
(una este cea care duce la pompa de benzina). Se folosesc reglajele de
pe aparat (suruburile negre) pentru a micsora debitul de vacuum si a
permite acelor sa se stabilizeze (altfel danseaza de nu mai intelegi
nimic). Cu o sticla separata cu benzina se alimenteaza carburatoarele.
Surubul de sincronizare este situat fix intre carburatoare, intr-o
pozitie groaznica si imposibil de fotografiat, dar nu imposibil de
accesat. Se urmareste ca valoarea pe ceas sa fie identica la ambele
carburatoare.
Acest
material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau
publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!