Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Accesorizari / Intretinere
 CRISTOILER Postat de Mititelu Raileanu Cristian la data 18.10.2009 

De-a lungul timpului am trecut de la diverse spray-uri de lant (mineral, sintetic, alb, colorat, Teflon etc) la umilul ulei de transmisie (asa cum recomanda si Yamaha) in cautatrea ungerii perfecte. Cind l-am neglijat, lantul a tinut mortis sa mi-o plateasca….17.000km cu ultimul kit (Iris de 530). Acum il ung de fiecare data cind plec pe undeva, in general cam prea des. Si pentru ca m-am saturat de manevra asta, am contruit un Cristoiler (nu stiu cum altfel sa-i spun).

Am ignorat orice idee tip « bricolaj » si am luat-o de la zero, dar avind la baza Scottoiler-ul. Despre ce e vorba ? Simplu, cititi aici www.scottoiler.com. Un mic rezervor de ulei, un sistem vacuumatic de oprit/pornit ungerea, un sistem de reglare a debitului si tubuletele transport a uleiului.

Asa am conceput si eu Cristoiler-ul. O sticluta de suc de 250ml pe care am bagat-o in apa la fierbere (s-a strins si s-a facut mai mica, de vreo 150ml), niste tub transparent de la acvarii (2 lei/metru), niste furtun de retur de la injectoarele Diesel (6 lei/metru la magazinele de piese auto), un robinet vacuumatic de la scutere (tip First Bike, 29 lei), o branula si un kit de perfuzie de la farmacie (5 lei) pentru incercari.

Imagine: 276847DSC_4039.JPG Imagine: 12564DSC_4030.JPG Imagine: 559455DSC_4044.JPG Imagine: 65187DSC_4043.JPG   Imagine: 30561DSC_4042.JPG Imagine: 30561DSC_4042.JPG Imagine: 681170DSC_4038.JPG Imagine: 372643DSC_4035.JPG   Imagine: 514186DSC_4034.JPG     Imagine: 828033DSC_4033.JPG     Imagine: 12564DSC_4031.JPG  

In final am montat totul asa cum se vede in poze, treaba functioneaza dar inca nu am probat-o in mers. Debitul (cu acul de branula) este de 4 picaturi pe minut (destul de mici tinind cont de diametrul acului) si asta cu ulei de motor. Se poate regla din amestecul de ulei motor+transmisie, dar pare OK, Scottoiler recomanda maxim 2 picaturi/minut dar picuratorul lor e mai mare si picaturile la fel.

Informatia cea mai importanta « furata » de la Scottoiler este locul de picurare : in lateral pe pinionul de la roata, aproape lipit de pinion, in pozitia dintre orele 5 si 7 (daca privim pinionul ca pe un cadran de ceas). Uleiul este expulzat centrifugal prin lant si absorbit prin capilaritate.

Daca nu se vede clar, acul de branula e prins de o tablita subtire intr-unul din suruburile de la protectia lantului. Tablita e din inox, rezista la tavaleala si poate fi indoita sa pozitioneze acul unde trebuie.