|
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Racirea
|
|
Schimbarea lichidului de racire
|
Postat de cristea madalin la data 22.04.2013
|
|
Desi in manual scrie sa il schimbam la 2 ani, eu am intarziat un pic si l-am schimbat dupa 3! Aveti nevoie de 2L lichid de racire (intra 1,7 L in instalatie) , solutie de curatat radiatoare ( 350ml)si un recipient pentru scurgerea lichidului vechi! Eu am folosit Motocool Expert de la Motul (lichid gata preparat, nu necesita apa distilata) si Radiator Super Flush!
Toate operatiunile se fac bineinteles cu motorul rece! 1 desfaceti carenele si scutul!(carena care acopera rezervorul de ulei poate ramane, dar nah, pt un surub...:)) 2 desfaceti capacul de la radiator! (in partea stanga sub bord prin apasare si rotire catre stanga)
3 scoateti capacul de la rezervorul lichidului de racire!
4 Goliti motorul de lichid astfel: - desfaceti surubul din imagine plasat in dreapta motocicletei sub cotul galeriilor de evacuare(pe pompa de apa)! Plasati vasul pt scurgerea lichidului si aveti grija sa nu pierdeti garnitura metalica (daca se mai dezlipeste) pentru ca va va trebui!
- in timp ce se scurge lichidul ridicati motocicleta de pe cric pentru a permite acsetuia sa se scurga complet. - aruncati un ochi la lichidul scurs si verificati daca este curat sau are impuritati! Al meu avea aceeasi culoare ca cel scurs asa ca l-am schimbat degeaba:)))) - desfaceti surubul din imagine ce se afla in partea stanga a motorului, lasati lichidul sa se scurga si ridicati iarasi motocicleta de pe cric si balansati-o stanga dreapta pt a se scurge tot lichidul!
5 Goliti lichidul din vasul de expansiune! Scoateti furtunul vasului apoi dupa golire atasati furtunul la loc! 6 In acest moment cel mai indicat este sa aveti acces la un furtun de gradina pe care sa il bagati in gatul radiatorului si sa lasati apa sa curga prin instalatie pret de 3-4 minute! (indifirent daca lichidul scurs mai sus a fost curat sau nu).Daca nu aveti folositi sticle de 2L pline cu apa! E mai peste mana dar merge!
7 Puneti cele 2 suruburi desfacute mai sus la loc, cu tot cu saibe, asigurati-va ca ati prins inapoi furtunul vasului de expansiune si treceti la prepararea lichidului de curatare!
8 Super Flush-ul asta este cel mai indicat deoarece nu ataca aluminiul! Pe sticla scrie sa se foloseasca flaconul de 355 ml pt un radiator de masina, deci este mai mlt decat ok pentru moto! Eu am amestecat sticluta cu 4L de apa si am repetat procesul de curatare de 2 ori!
9 Dupa ce ati mai verificat odata ca ati pus suruburile la loc umpleti instalatia cu lichidul preparat pana il puteti vedea in gatul radiatorului! umpleti si vasul de expansiune pana la semnul superior! Porniti motorul si lasati-l sa functioneze 5-10 minute la ralanti! Opriti-l dupa cele 10 minute si lasati-l sa se raceasca!
10 Dupa ce s-a racit, folosind o carpa sau o manusa desfacti busonul radiatorului! Dupa ce a iesit toata presiunea repetati pasii 2,3,4 si 5!
11 Daca aveti chef repetati inca odata pasul 9! Daca lichidul are impuritati va sfatuiesc sa o faceti!
12 Dupa ce ati golit instalatia puneti la loc cele 2 suruburi de scurgere (nu uitati de saibe) si furtunul de la vasul de expansiune! Turnati in radiator noul lichid de racire! Si aici ridicati motocicleta de pe cric si balansati-o! Cand gatul radiatorului arata asa:
umpleti si vasul de expansiune pana la semnul superior: Puneti capacul vasului de expansiune si busonul radiatorului la loc si porniti motorul! Lasati-l la ralanti 2-3 minute! Accelerati-l de cateva ori astfel incat sa ajunga la 4-5000 de ture pentru a scoate eventualul aer din instalatie!
13 Lasati motorul sa se raceasca si desfaceti busonul radiatorului. Verificati ca lichidul sa se vada ca in poza de mai sus! Daca nu se vede completati! La fel si in vasul de expansiune! Daca nivelul a scazut completati cu lichid pana la semnul superior!
Instalatia are 1,7L si atatia au intrat!
Verificati sa nu existe scurgeri, fisuri! Cam asta ar fi! Spor!
|
|
|
|
|