I. PREGĂTIREA PROCESULUI DE DEMONTARE:
Sunt necesare următoarele :
1. Chei fixe, inelare şi tubulare (preferabil cu crichet):
Preţ ? 9 EURO ? 8 piese (www.louis.de)
Preţ ? 50 EURO ? 108 piese (www.louis.de)
2. Unelte uzuale precum patent, şpiţ, patent pentru
siguranţe, ciocan cauciuc/cupru preferabil (varianta secundară : 2 ciocane -
ciocan cauciuc şi ciocan fier), cheie bujii :
Preţ ? 4 EURO (www.louis.de)
Preţ ? 4 EURO (www.louis.de)
Preţ ? 5 EURO (www.louis.de)
Preţ ? 10 EURO (www.louis.de)
Preţ ? 4 EURO (www.louis.de)
Mărime 18 mm, preferabil 15 cm lungime - Preţ ? 3 EURO (www.louis.de)
3. Vas recuperare ulei :
Preţ ? 10 EURO (www.louis.de)
4. Spray degripant (preferabil WD 40):
Preţ ? 5 EURO (www.louis.de) ? 250 ml
5. Suport pentru demontarea motorului :
Preţ ? 50 EURO (www.kedo.de)
Este recomandată folosirea sa. Uşurează semnificativ
procesul de demontare a motorului şi ?mpiedică eventuale deteriorări ale
motorului. Este scump, dar se poate utiliza şi unul de concepţie proprie.
6. Scule şi instrumente speciale sau dedicate, precum maşină
de ?nşurubat/deşurubat cu impact, presă pentru desfiletare şurub rotor
electromotor, presă pentru desprindere rotor electromotor, cheie demontare
ambreiaj, presă demontare supape, presa demontare carter motor, platformă
hidraulică:
Folosind-o nu va mai fi nevoie de multe chei / prese speciale.
Nu se justifică achiziţionarea pentru desfacerea unui nr. de aproximativ 3
şuruburi importante, fiind scumpă şi av?nd nevoie de un compresor pentru a funcţiona.
Se poate găsi la orice vulcanizare. ?n cazul folosirii maşinii de
?nşurubat/deşurubat cu impact nu mai este nevoie de această presă. Toate
modelele de presa pentru desprinderea rotorului electromotorului existente ?n
manualele de reparaţii (majoritatea asemănătoare cu cea din poză) prezintă
erori de proiectare. ?ncep?nd cu pag. 108 a acestui tutorial există sfaturi şi
schiţe pentru modificarea şi ?mbunătăţirea acestui model de presă.
Pentru cheia de demontare a ambreiajului există 3 variante:
Preţ ? 18 EURO (www.kedo.de)
Preţ ? 26 EURO (www.louis.de)
Cheie de construcţie proprie, din discuri de ambreiaj uzate.
M?ner prins cu nituri.
Pentru presa de demontare a supapelor există 2 variante :
Preţ ? 50 EURO (www.louis.de)
Preţ ? 120 EURO (www.kedo.de)
Presa demontare carter motor:
Preţ ? 40 EURO presa + 5 EURO bucşă de cupru (www.kedo.de)
Preferabil una de construcţie proprie.
Platformă hidraulică.
Ideală la cobor?rea motorului din cadru.
Varianta ieftină, ?n cazul ?n care nu deţineţi sau nu aveţi
acces la o platformă hidraulică. Se potriveşte exact.
6. Diverse, precum :
O bucată mare de carton.
Preferabil carton ondulat, deoarece
acesta absoarbe mai bine. Necesar pentru a fi aşezat sub motor atunci c?nd se
lucrează la el, astfel ?nc?t puţinul ulei rămas ?n interiorul motorului să nu
se ?mprăştie prin garaj.
3-4 bucăţi de carton de aproximativ 20/40 cm, pentru a
introduce ?n ele numărul mare de şuruburi, de mărimi şi cu poziţionări sensibil
diferite, care au fost demontate din diverse părţi ale motorului (vezi capacul
chiulasei, cel al ambreiajului sau cel al magnetoului).
C?rpe şi ziare fiindcă ?n permanenţa apar situaţii c?nd este
nevoie de ele.
Pentru că odată demontat motorul vor apărea zeci de
piese/componente de dimensiuni foarte mici recomand achiziţionarea şi
folosirea următoarelor :
Coli de h?rtie. Pentru a ambala ?n ele piesele de dimensiuni
mici şi foarte mici.
Odată ambalată piesa respectivă, se scriu denumirea şi
caracteristicile acesteia (de unde provine, poziţia de asamblare, etc) pe
ambalaj. De asemenea, după demontare trebuie introduse ?n mai multe locaţii,
bileţele mici pe care s-a notat ?n prealabil locul unde vor trebui remontate
(numărul mare de furtune de la carburator sau de la pompa de benzină, etc).
Marker permanent, cu v?rf subţire.
Este de preferat
clasicului pix. Pe o foaie ?mbibată chiar şi cu o simplă peliculă de ulei sau pe o
suprafaţă denivelată (situaţia ?n care au fost deja ambalate piese ?n h?rtie şi
trebuie făcute menţiuni pe ambalaj) este aproape imposibilă aplicarea de
?nscrisuri cu pixul.
Bandă adezivă.
Pentru a lipi ambalajele din h?rtie ?n care
au fost deja introduse piese şi pentru a lipi bileţele (remindere) ?n diferite
locaţii de pe motor unde piesele au diferite monturi sau au o anumită ordine a
montării care trebuie strict respectată.
Cutii de carton
Plicuri
Pungi de h?rtie
Necesare pentru o a doua, probabil a treia ambalare pe
categorii a pieselor.
II. DEMONTAREA MOTORULUI DE PE CADRU:
1. Demontarea şeii motocicletei
Aceasta este prinsă ?n două şuruburi, situate ?n interiorul
ansamblului de deasupra roţii spate, sub şaua pasagerului.
Aceasta este urechea de prindere a şeii:
Acestea sunt piesele filetate ?n care se prinde şaua :
2. Demontarea plasticelor laterale
Plasticele laterale au un singur şurub de prindere, situat
deasupra scăriţei pasagerului.
Pres?nd partea din faţă a plasticului şi deplas?nd-o doar pe
cea din spate se procedează la scoaterea de după marginea rezervorului a anexei
de fixare a plasticului lateral.
Odată efectuată operaţiunea de mai sus se procedează la
scoaterea plasticului din cauciucurile de ghidare şi amortizare.
La plasticul de pe partea dreaptă se procedează ?n mod
identic, cu menţiunea că faţă de omologul său doar acesta are un locaş de
?mbinare şi sprijin pe cadrul motocicletei.
3. Demontarea rezervorului
Se ?ncepe prin demontarea şuruburilor de prindere a
rezervorului pe cadru
Se recomandă, la demontare, verificarea existenţei unei
şaibe de cauciuc identică cu cea din poză. Trebuie să fie mai ?naltă cu cel
puţin 1mm dec?t forma metalică pe care se fixează. ?n cazul ?n care nu mai
există trebuie achiziţionată sau confecţionată.
După desfacerea celor 2 şuruburi de prindere a rezervorului
pe cadru se va proceda ?n primul r?nd la ?nchiderea celor doi robineţi de
benzină, desfacerea oricăror tipuri de piese de asigurare a furtunului de
benzină (?n cazul de faţă colier metalic ? Preţ: 1 Ron) şi la extragerea
acestuia din robinetul de benzină. Benzina existentă ?n filtru, pe parcursul
furtunului şi ?n camera carburatorului va fi lăsată să se scurgă.
Desfacerea şuruburilor de prindere dintre rezervor şi carena
faţă :
Acolo unde există ?mbinare a componentelor de plastic cu
cele de metal, precum prinderea carenei de rezervor sau cea a plasticelor
laterale de cadru, este indicată folosirea unor şaibe mixte ? metal+cauciuc ?
la exterior şi a unora de cauciuc ?ntre cele două componente. Acestea vor
atenua vibraţiile şi zgomotul produs de piesele aflate ?n contact.
Rezervorul este ataşat de cadru, prin intermediul a 2
prinderi simetrice situate ?n partea sa interioară care se ?mbină cu 2 tampoane
de cauciuc.
Se prinde rezervorul cu m?inile din cele două locuri marcate
?n poza de mai jos şi printr-o uşoară balansare a sa ?ntre aceste puncte se
scoate de pe tampoanele de cauciuc.
Tampoanele de cauciuc şi prinderea lor pe cadru:
După demontare, rezervorul trebuie aşezat exact ?n poziţia
din poza de mai jos pentru a evita uzura robineţilor de benzină situaţi ?n
ambele părţi ale rezervorului (aşezarea ?n această poziţie trebuie avută ?n
vedere mai ales c?nd procedaţi la demontarea rezervorului undeva ?n c?mp liber
şi trebuie pus direct pe păm?nt, acesta put?nd intra ?n ţevile robineţilor) :
4. Demontarea scutului de protecţie a motorului :
?n cazul ?n care motocicleta este echipată cu cric central,
pentru cele două şuruburi situate anterior se potriveşte numai o cheie fixă.
5. Golirea uleiului :
Condiţia esenţială pentru ca uleiul să se scurgă aproape ?n
totalitate şi c?t mai repede este ca motorul (implicit uleiul) să fie
cald.
Se desface şurubul de golire a uleiului, situat ?n partea
st?nga jos, sub pedala schimbătorului de viteze. Se recomandă folosirea vasului
de recuperare a uleiului descris ?n pagina 3 a acestui tutorial.
Se desface şurubul de scurgere a uleiului de la rezervorul
de ulei, situat ?n partea dreaptă a motocicletei (1). Pentru a evita
prelingerea uleiului pe toate ansamblele motocicletei situate sub această gaură
de scurgere se recomandă introducerea unui furtun de aproximativ 1cm. diametru
şi 30 cm lungime peste piuliţa hexagonală din care a fost scos şurubul.
După desfacerea celor 2 şuruburi (carter motor şi rezervor
ulei) se deschide capacul cutiei de ulei pentru a ?nlesni scurgerea (2).
7. Demontarea cutiei filtrului de aer :
?n primă fază se demontează tubul de legătură dintre cutia
filtrului de aer şi carterul motorului.
Se desface şurubul prin care cutia filtrului de aer este
ataşată de cadrul motocicletei:
Se demontează cutia filtrului de aer de pe motor fie
?mpreună cu coturile de alimentare cu aer sau ?n două etape ? prima dată cutia
propriu?zisă şi ulterior coturile, desprinderea celor două componente ale
ansamblului făc?ndu-se foarte uşor.
Prima dată trebuie desfăcute colierele metalice de prindere
a coturilor de cauciuc pe carburator.
Odată demontată cutia filtrului de aer se va demonta şi
tubul de cauciuc care face legătura ?ntre aceasta şi carterul motor. Terminaţia
acestuia este pe partea st?ngă a motocicletei, ?ntre cilindru şi electromotor.
Preferabilă folosirea şpiţului pentru a ?nlătura siguranţa de prindere a
acestuia.
8. Demontarea lanţului :
Se ?nlătură protecţia de plastic a lanţului prin demontarea
celor 2 şuruburi de prindere.
Se introduce motorul ?n viteză, se desface piuliţa
pinionului (?n cazul ?n care operaţia nu reuşeşte din prima se va folosi spray
degripant şi ?n ultimă instanţă maşina de deşurubat cu percuţie) se scoate
pinionul după care lanţul este lăsat liber.
9. Demontarea furtunului de circulare a uleiului :
Se demontează cele 2 şuruburi inbus, situate ?n partea
st?ngă a motorului , sub pedala schimbătorului de viteze :
Se demontează tija de ghidare a furtunului de circulare a
uleiului :
10. Demontarea carburatorului :
Se ?ncepe prin demontarea celor două furtune ?ncadrate de
chenarele roşii. Furtunul prins cu colier de plastic este cel de alimentare cu
benzină.
Se desface prima piuliţă a ansamblului cablurilor de
acceleraţie.
Se desface cablul de şoc :
Se demontează cablul de şoc :
Se demontează prima piesă din ansamblul cablurilor de
acceleraţie şi se scot pastilele cablurilor :
Se demontează şi a doua piesă din ansamblul cablurilor de
acceleraţie:
Se desfac colierele metalice de prindere a carburatorului pe
manşoanele de cauciuc:
Se procedează la scoaterea carburatoarelor din manşoanelor
de cauciuc(opţional se desface şi furtunul din partea st?ngă a imaginii):
Se demontează manşonul de cauciuc din partea st?ngă (este
suficientă demontarea doar a acestuia din st?nga):
Se extrage manşonul din partea st?ngă :
Se extrage carburatorul :
11. Desprinderea legăturii dintre rezervorul de ulei şi
motor:
Furtunul de conexiune dintre cele 2 este situat ?n partea
st?ngă a motocicletei exact sub ansamblul ?ntinzătorului de lanţ. Se va folosi
patentul pentru siguranţe sau şpiţul, pentru a ?nlătura siguranţa de prindere.
12. Demontarea pipei bujiei:
13. Demontarea cablului turometrului:
Se desface şurubul inbus (1) şi apoi se extrage piesa (2):
14. Demontarea conexiunilor instalaţiei electrice:
Magnetoul se află pe parte st?ngă a motocicletei. Singurul
cablu care iese din capacul magnetoului se continuă sub plasticele din partea
st?ngă a motocicletei.
Se decuplează toate contactele dintre acest cablu şi restul
instalaţiei electrice :
15. Demontarea ambreiajului :
Se ?nlătură protecţia de cauciuc care acoperă pastila de
reglaj a ambreiajului
Se slăbeşte la maxim cablul de ambreiaj :
Se desfac cele 2 şuruburi ale suportului fix al
ambreiajului:
Se desface cablul de ambreiaj, prin scoaterea pastilei din
p?rghia de acţionare existentă pe motor:
16. Demontare cablurilor electrice conectate la
electromotor:
Sunt 2 cabluri electrice, dintre care unul se prinde ?n
partea superioară a electromotorului şi cel de-al doilea la urechea de prindere
a electromotorului de carterul motorului.
17. Demontarea evacuării (cotul tobei + eşapamentul final) :
Se desfac arcurile de prindere a pedalei de fr?nă spate şi
ale senzorului fr?nei de spate:
Se demontează şurubul de prindere de cadru al senzorului
fr?nei spate :
Se demontează şuruburile de prindere de cadru ale pompei
fr?nei de spate :
Se demontează şurubul de prindere de cadru a siguranţei
furtunului prin care circulă lichidul de fr?nă pentru fr?na spate :
Se demontează la maxim şurubul siguranţei metalice care face
legătura ?ntre cotul evacuării şi toba finală :
Pentru demontarea tobei finale ?nt?i se demontează şurubul
de prindere iar apoi, prin mişcări uşoare spre st?nga şi spre dreapta, se
procedează la desprinderea sa de ţeava coturilor de evacuare, trăg?nd ?nspre
?napoi :
Se demontează piuliţele celor 4 prezoane ale cotului evacuării
:
Se demontează cotul de evacuare :
18. Scoaterea motorului din cadru :
Este foarte indicată existenţa şi folosirea unei platforme
hidraulice ?n această etapă, pentru a sprijini motorul. Fără o asemenea
platformă operaţiunea este realizabilă dar va fi mult mai obositoare. Este
necesară prezenţa a două persoane, indiferent de situaţie.
Se demontează cele 2 axe pe care motorul este sprijinit ?n
partea finală. Piuliţa de sus este cea a axului basculei. ?nainte de a scoate
acest ax trebuie obligatoriu găsită o modalitate sigură de sprijinire a
motocicletei ?n cazul ?n care aceasta nu este prevăzută cu cric central,
deoarece după extragerea acestui ax roata spate şi bascula vor răm?ne cu un
suport minim (?n amortizorul central).
Se demontează toate cele 4 prinderi de cadru ale motorului
(din partea din faţă) şi se ?nlătură piesa anexă de prindere a motorului pe
cadru:
Piesa anexă de prindere a motorului pe cadru (?n fotografie
nu este un motor de Yamaha Tenere 3 AJ, ci unul de Yamaha TT, ?nsă piesa este
identică) :
Se demontează motorul din ultima sa prindere şi anume cea
din partea superioară a cadrului:
Aşa arată motorul după ce a fost demontat din cadru :
III. DEMONTAREA MOTORULUI
1. Demontarea ?ntinzătorului de lanţ:
Alcătuit din 2 piese :
Cele 2 componente după demontare :
Cu c?t distanţa ?a? este mai mare cu at?t lanţul de
distribuţie este mai uzat. Dacă ?ntinzătorul se află la capătul cursei sale
este semn că lanţul de distribuţie trebuie schimbat.
2. Demontarea ansamblului turometrului:
Cele 2 componente după demontare :
3. Demontarea capacului chiuloasei:
Se foloseşte o bucată de carton de aproximav 20/20 cm. pe
care se desenează o schiţă sumară a capacului, ?n acesta introduc?ndu-se toate
şuruburile demontate, pentru a cunoaşte poziţia exactă din care au fost
extrase.
Foarte mare atenţie trebuie acordată pastilelor de ghidaj
(indiferent de locaţia lor), cum este cazul şi al celor două din fotografia de
mai jos. Se ambalează imediat după demontare şi se specifică locaţia lor pe
ambalaj.
4. Demontarea lanţului de distribuţie şi a axei cu came:
După ce a fost ?nlăturat capacul chiulasei se ajunge ?n
acest stadiu:
Se desfac cele 2 piuliţe care fixează roata dinţată a
lanţului de distribuţie de axul cu came :
Se demontează axul cu came şi roata dinţată :
5. Demontarea chiulasei :
Se demontează aceste 4 şuruburi:
?nainte de a se demonta chiulasa trebuie demontat un număr
de ?ncă 2 piuliţe, care se găsesc ?n cavităţile semirotunde de sub cele două
fante de răcire ale cilindrului:
Chiulasa demontată :
Cele două şuruburi anterior menţionate şi supapele :
Galeriile de evacuare :
După demonatrea chiulasei montaţi o bucată de s?rmă pe
lanţul de distribuţie pentru ca acesta să nu scape ?n continuu ?n jos !!!
6. Operaţiuni anterioare demontării cilindrului :
a. Demontarea electromotorului :
Se demontează ansamblul de ungere dintre compartimentul
vibrochen-cutie de viteză şi compartimentul ambreiajului, format din cele 2
şuruburi, şaibele de cupru aferente şi conducta de ungere :
Se demontează electromotorul (2 şuruburi de prindere pe
motor):
b. Demontarea filtrului de ulei :
Se demontează capacul filtrului de ulei :
c. Demontarea ambreiajului :
Se demontează capacul ambreiajului :
Deoarece au dimensiuni sensibil inegale, şuruburile
capacului trebuie introduse ?ntr-o bucată de carton de aproximativ 20/20 cm. pe
care anterior a fost desenată o schiţa a capacului, păstr?nd c?t mai exact
poziţia acestora.
Motorul fără capacul ambreiajului. ?n imagine ambreiajul şi
roţile dinţate angrenate la: arborele de echilibrare (1), vibrochen (2), pompa
de ulei (3) şi (numai la modelele 1VJ) mecanismul kick-starter?ului (4):
Se demontează cele 5 şuruburi de prindere a arcurilor
ambreiajului:
Atenţie foarte mare la piuliţa marcată cu un cerc verde,
deoarece aceasta are rol de reglare a ambreiajului. Orice modificări aplicate
vor rezulta ?n timp pierdut ulterior cu repunerea ?n aceeaşi poziţie (se
recomandă lipirea unui strat de bandă adezivă deasupra sa, după demontarea
capacului de care este ataşată.
După demontarea şuruburilor de la arcurile ambreiajului şi
demontarea capacului de aluminiu ?n interiorul ambreiajului există o tijă lungă
de metal şi o bilă de aproximativ 7 mm. diametru. Se va proceda la ambalarea
acestora.
Se vor demonta discurile de ambreiaj:
După ce au fost ?nlăturate discurile de ambreiaj se vor
demonta piesele ?ntre care acestea se aflau. Piuliţa marcată cu un cerc roşu ?n
fotografia de mai jos nu va putea fi demontată dec?t folosindu-se o cheie
specială pentru demontarea ambreiajelor (descrisă ?n pagina 5 acestui tutorial)
sau un aparat de deşurubat cu percuţie.
A nu se ?ncerca alte metode empirice de demontare, deoarece
materialul din care aceste două piese sunt fabricate este unul de proastă
calitate şi foarte casant, exist?nd riscul ruperii sale (vezi fotografia).
d. Demontarea instalaţiei electrice :
Se demontează capacul instalaţiei electrice. ?n imagine,
statorul magnetoului, care este prins direct pe capac.
Piesa din partea st?ngă este cea cu care se ?mbină roata
dinţată a electromotorului.
Motorul fără capacul instalaţiei electrice. ?n imagine
rotorul magnetoului :
Demontarea rotorului este o etapă foarte importantă şi ?n
cazul nerespectării anumitor reguli există riscul distrugerii vibrochenului.
Vibrochenul se comercializează de către Kedo Germania numai ?mpreună cu biela
(www.kedo.de) la preţul de 200 EURO:
Toate manualele de reparaţii recomandă folosirea presei din
imagine.
O schiţă a acesteia există ?n manualul de reparaţii francez
pentru Tenere 3 AJ existent pe site-ul www.tenereclub.ro :
Se vor folosi dimensiunile din această schiţă pemtru
construirea presei, cu excepţia celor recomandabil a fi modificate, descrise ?n
paginile următoare.
Se recomandă modificarea ?n proporţie de aproximativ 50 % a
acestei prese, după cum urmează:
- La bucata de disc trebuie folosit metal cu grosime de 10,
nu de 5 mm;
- ?n locul piuliţei sudate, se va da o gaură ?n disc egală
cu diametrul exterior al piuliţei şi se va suda o piesă concepută la strung,
precum cea de culoare vişinie din schiţa 2. Aceasta trebuie să aibă la interior
filet precum piuliţa. Se procedează la această modificare pentru a spori
rezistenţa discului presei.Atenţie ca porţiunea exterioară a cercului piesei de
culoare vişinie să nu interfereze cu cele 3 găuri filetate ale discului.
Rolul şurubului marcat ?n fotografia de mai jos este ca prin
?nfiletare treptată să smulgă rotorul de pe piesa pe care a fost presat,
respectiv de pe axul vibrochenului. Dacă cele două piese anterior menţionate
sunt foarte puternic lipite una de cealaltă singurul rezultat al acestei
?nfiletări va fi DISTRUGEREA TREPTATĂ A VIBROCHENULUI, deoarece şurubul care se
?nfiletează nu va face altceva dec?t să sape ?n axul vibrochenului, precum ?n
fotografiile 2, 3 şi 4 : Pentru a evita uzura, ?n locul şurubului din această schiţă
:
Se va folosi următoarea tijă filetată, construită la strung
şi care la una dintre extremităţi va avea un cilindru asemenea unei chei
tubulare. La jumătatea sa există o gaură pentru a putea introduce o tijă de
metal sau o şurubelniţă ?n scopul ?nfiletării :
Cilindrul din partea st?ngă al piesei din schiţa de mai sus
va trebui să aibă diametrul de asemenea dimensiune astfel ?nc?t să poată intra
prin interiorul centrului electromotorului :
DAR să se sprijine pe marginea axului vibrochenului, nu pe
capătul filetului acestuia :
Cea mai importantă modificare adusă acestei prese constă ?n
adăugarea următoarei piese, şi anume :
Deasupra găurii folosită pentru introducerea unei tije de
?nfiletare se renunţă la filet (tija devenind sensibil mai subţire) şi se
adaugă o greutate culisantă, din fier masiv (?ntre 200 g şi 1 kg), precum ?n
fotografia de mai jos:
Astfel, ?n locul folosirii forţei de ?nfiletare se va folosi
forţa de impact a loviturilor acestei greutăţi ?n piuliţa din capătul său.
?nfiletarea acestei tije ?n ansamblul prezentat ?n
următoarea pagină se va face doar p?nă la momentul ?n care cele 3 şuruburi
inbus vor fi perfect ?ntinse şi pregătite astfel ?nc?t să poată prelua
şocurile. Dacă cele 3 şuruburi inbus nu ar fi perfect ?ntinse faptul că se află
?n interiorul unui magnet foarte puternic ar duce la aranjarea lor ?n poziţii
total atipice.
Aceasta este schiţa din profil a ansamblului format din
presă, electromotor şi axul vibrochenului:
De asemenea, FOARTE IMPORTANT DE MENŢIONAT este următorul
aspect:
Magnetul rotorului (metal magnetizat) este lipit ?n
interiorul carcasei de metal ce constituie rotorul propriu-zis cu răşină
epoxidică.
Sub nici o formă NU PROCEDAŢI LA ?NCĂLZIREA AXULUI ROTORULUI
pentru a obţine o dilatare a acestuia şi o mai uşoară extragere a rotorului de
pe axul vibrochenului !
Nu veţi reuşi dec?t topirea răşinii epoxidice şi, de aici,
necesitatea achiziţionării unui nou rotor.
Odată deblocat rotorul de pe axul vibrochenului se va
proceda la demontarea sa definitivă :
După demontare:
e. Demontarea patinelor de ghidaj şi a lanţul de
distribuţie:
Lanţul de distribuţie :
Patinele de ghidaj şi lanţul de distribuţie, demontate:
7. Demontarea cilindrului şi a pistonului:
Se demontează cele 4 piuliţe de prindere prin care cilindrul
este prins de carterul motorului:
Cilindrul demontat:
Pentru a demonta pistonul se vor demonta siguranţele
existente ?n capătul bolţului:
8. Demontarea tuturor angrenajelor existente ?n partea
dreaptă a motorului, sub ambreiaj:
La punctul 3 se află pompa de ulei. După demontarea
siguranţei şi ?nlăturarea roţii dinţate de culoare galbenă se va proceda şi la
desfacerea şuruburilor care prind pompa de ulei de chiulasa motorului.
Piuliţele de la punctele 4 şi 5 este recomandat să fie desfăcute cu maşină de
deşurubat cu percuţie.
Piesele demontate :
plus :
Pompa de ulei demontată :
Rezultatul :
9. Desfacerea carterului motor; demontarea vibrochenului, a
arborelui de echilibrare şi a cutiei de viteze :
Desfacerea carterului motor:
Rezultatul :
Se colectează, se ambalează şi se fac ?nscrisuri cu locaţia
demontării pe toate piesele mici:
Se demontează aceste 2 angrenaje conectate la pedala
schimbătorului de viteze:
Se demontează aceste 2 axe ale selectoarelor treptelor de
viteză:
Se extrag cele 2 piese :
Se demontează mecanismul de schimbare a treptelor de viteză
:
Se demontează arborele de echilibrare :
Se demontează vibrochenul :
Se demontează angrenajele cutiei de viteze :
Se demontează ansamblul de captare a uleiului :
Aici se ?ncheie totul :
Materialele foto marcate www.xt600.com.br au fost preluate
dintr-un topic de pe forumul site-ului amintit, topic aparţin?nd user-ului
PALOMINO.
Mulţumirile de rigoare !