Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Accesorizari / Intretinere
 Frane fata de 300mm la Super Tenere Postat de Mititelu Raileanu Cristian la data 04.04.2008 
Inlocuirea discurilor originale de frina (roata fata) cu discuri de 300mm

Unul din foarte putinele puncte slabe ale Super Tenere-ului a fost reprezentat inca de la inceput de sistemul de frinare. Desi in off-road frinele sint suficiente, pe sosea viteza si masa motocicletei le pun la grea incercare.
Yamaha a incercat sa corecteze aceasta slabiciune prin adoptarea in 1990 a unor placute de frina mai performante, dar fara mare succes.
Un prim pas in ameliorarea feed-back-ului la frinare se poate face prin schimbarea conductelor de frina originale cu altele tip aviatie sau racing (metalice ? steel braided). Nu sint ieftine si nici nu aduc o schimbare radicala, dar arata bine.
In schimb, un rezultat notabil se obtine prin schimbarea discurilor de pe roata fata cu altele de diametru mai mare.
Operatia presupune schimbarea, respectiv constructia a 2 componente: discurile (desigur) si adaptoarele care vor decala etrierele si le vor pozitiona corect pe noile discuri.
Etrierele la Super Tenere sint de tip flotant, adica sint prinse pe urechile bratului inferior al furcii prin intermediul unei piese care le permite sa culiseze lateral si sa calce corect pe discuri.
Pentru discuri de pina la 300mm este posibil sa se realizeze o alta piesa de prindere a etrierului, dar operatiunea necesita o oarecare precizie.
Pentru discuri ce depasesc aceasta dimensiune se poate face o piesa intermediara (adaptor) care va avea dimensiunile din imagine:
Imagine: 47948poza_autocad_disc.JPG
Piesa va fi realizata din otel sau aluminiu de buna calitate, cu o grosime de 16-17 mm.

Dimensiunile sint pentru discuri de 300 mm, dar se pot extrapola pentru discuri mai mari.
Va fi necesara frezarea ei (cu aceeasi adincime) pe fata (creind degajari pentru cele doua urechi ale furcii) respectiv pe dos (pentru a pozitiona suportul etrierului si pentru a-l aduce in planul urechilor de prindere), rezultind o vedere in sectiune in forma de Z. Practic, adaptorul nu face decit sa repozitioneze etrierul mai departe de centrul rotii, dar in acelasi plan, pentru a se aseza corect pe discul de frina.In imagine se poate vedea destul de clar modul de prindere al ansamblului.

Imagine: 934973poza_etrier.JPG

Referitor la discuri, pentru roata fata nu se gasesc altele mai mari care sa se poata adapta. Dar exista acest tip din Germania (http://stores.ebay.de/MX-TEC) care poate face la comanda orice dimensiune de disc, cu orice model, din doua tipuri de material la alegere (otel inalt aliat sau otel echivalent cu materialul original). Preturile sint mai mult decit acceptabile iar calitatea lucrarii este impecabila. Tot el produce si placute de frina pentru discurile pe care le vinde.
In ceea ce priveste discul spate, dimensiunea sa nu poate fi modificata, dar se poate alege un disc de aici http://stores.ebay.de/MX-TEC sau un disc de la oricare frina spate de la modelele urmatoare:
Ducati
? 888 SP5 ? Monster 1000 i.e. ? Monster 600 00-01 ? Monster 600 95-98 ? Monster 620 ? Monster 695 ? Monster 750 00- ? Monster 750 96-99 ? Monster 800 i.e. ? Monster 900 00- ? Monster 900 93-99 ? Monster S4 ? Multi 620 ? SL 900
? SS 1000 ? SS 350 ? SS 400 ? SS 600 ? SS 620 ? SS 750 91-97 ? SS 750 98- ? SS 800 ? SS 900 91-97 ? SS 900 8-
? ST2 ? ST3 ? ST4
Laverda
? 750 S ? Ghost 650 ? Sport 650
MBK
? Skyliner 125/150 ? Skyliner 250
Yamaha
? Fazer 600 -03 ? FZR 600 89 ? FZR 600 90 ? FZR 600 91 ? FZR 600 92-93 ? FZR 600 94-95 ? Majesty 125/150/180 ? R1 00-01 ? R1 98-99 ? R7 ? TDM 850 91-95 ? TDM 850 96-01 ? TDM 900 ? Thunderace 1000 ? Thundercat 600 ? TRX 850 ? XJ 600 98- Diversion ? XJ 600 S 91-97 Diversion ? YZF 750 93-94.

Imagine: 1005725disc1_frana_supertenere.JPG Imagine: 5889disc2_frana_supertenere.JPG Imagine: 396769disc3_frana_supertenere.JPG

Acest material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!