Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Suspensia
 Schimbarea uleiului din furca la Super Tenere si sugestii de reglaj Postat de Mititelu Raileanu Cristian la data 04.04.2008 

Schimbarea uleiului din furca la Super Tenere si sugestii de reglaj

Este important ca suspensia fata sa lucreze in conditii optime, adica sa aiba o cantitate de ulei corespunzatoare si de viscozitate adecvata. De asemenea, este foarte important sa nu existe diferente intre bratele furcii, pentru un comportament bun pe sosea.
Uleiul recomandat pentru Super Tenere are viscozitatea 10W. Cu toate acestea, multa lume se plinge de faptul ca in aceste conditii furca este prea moale, de aceea se poate opta pentru un ulei mai gros (15W).
Cantitate necesara: 669 ml pentru fiecare brat. Este important sa se masoare cit mai exact (cu o precizie de +/- 5 ml).
Pentru golirea telescoapelor nu este nevoie de nici o pregatire, in afara recipientului pentru ulei uzat (un PET de 2 litri taiat este suficient). Se desfac (pe rind) surubelele din partea de jos a telescoapelor (atentie la saibele de etansare, sa nu se piarda) si se scurge uleiul. Se ?pompeaza? cu atentie (presiune destul de mare) furca fata pentru eliminarea intregii cantitati de ulei, pe fiecare telescop.
Dupa ce s-a golit complet furca de ulei, se poate trece la umplerea ei. Se remonteaza surubelele de golire, se suspenda fata motocicletei (un cric auto sub scutul motorului este suficient) si se desfac (cu atentie) capacele telescoapelor. Daca furca este complet destinsa, arcul din interior va presa usor in capac, dar totusi e necesara putina atentia sa nu sara sau ne prindem vreun deget.
Se toarna cantitatile de ulei in fiecare telescop (669 ml) si se monteaza cu atentie capacele (cu cheia tubulara se va presa capacul in timp ce infiletam, pentru a prinde corect filetul). Nu se stringe excesiv, deoarece etansarea se face oricum cu o-ring.


Recomandare personala
Deorarece furca nu este reglabila si o consider prea moale in varianta originala, am ales un ulei de viscozitate 15W. De asemenea, am precomprimat arcurile cu bucse de aluminiu de 20 mm inaltime, montate imediat sub capacele telescoapelor. Astfel se reduce efectul de ?plonjare? aparut la frinare (inerent unei curse atit de lungi a suspensiei).