Acasa Membri Istoric Modele Materiale Reparatie - Modificari Tutoriale Moto Trasee Harti Stiri Moto Download Contact Forum
Cautare
Zona Membri
Retine Parola

Recuperare Parola | Cont Nou
Facebook
 
Tenere in lume
Club Tenere Spania
Club XT600 Brazilia
Club XTZ Polonia
Forum Super Tenere Franta
Forum XTZ750 Olanda
Grupul Yahoo! al posesorilor de XTZ750
Horizons Unlimited
Rallye Tenere
Super Tenere Cehia
Tenere Club Danemarca
Tenere Club Elvetia
Tenere Club Franta
Tenere Club Germania
Tenere Club Italia
Tenere Club Olanda
Tenere Club Ungaria
Tenere Legend
Tenere Ungaria
TONC Portugalia
XT Tenere Austria
XTZ Club Italia
Parteneri
Mobila NMD
Unimotors.ro - Piese si accesorii
MotoSpecs - Specificatii tehnice moto
Motorcycle Luggage & Panniers - NSEW Moto
Erori auto-moto
Comunitatea erori.ro
Manuale de reparatie
Monitorizare WEB
Materiale Reparatie - Modificari - Yamaha Super Tenere - XTZ 750 (3LD) - Accesorizari / Intretinere
 Construirea de suporti laterali pentru bagaje la Super Tenere Postat de Domusciuc Bogdan la data 10.02.2009 
Constructia lor a fost relativ simpla, din teava de 12 mm groasa de 1mm. Teava a fost cumparat de la un depozit de materiale costand aproximativ 12 ron.

In cazul meu, am intarit si suportul de topcase ( producatorul recomanda o greutate de maxim 3 kg, eu dupa ce l-am intarit am pus aproximativ 25kg fara nici o problema )

Prima oara am demontat suportul de topcase.

Imagine: 6566521072008651r.jpg  Imagine:
90963521072008650.jpg 

Au fost scoase protectiile(capacele) incercuite in poza cu o surubelnita "-", care sunt din material plastic, destul de casante asa ca mare grija cu ele. ( va rog sa nu luati in considerare suporturile, pentru ca aceste poze au fost facute la final, cand de acum au fost montat, am uitat sa pozez la inceput )

Cea mai convenabila pozitionare a tevilor dintre cadrul motocicletei si suportul de topcase se nimerea chiar pe niste nervuri de intarire a acestuia, fapt pentru care am trecut la inlaturarea lor.

Imagine:
56489719072008612r.jpg  

Suportul de topcase este din aluminiu iar pentru inlaturarea lor am folosit o freza, care se monteaza in bormasina.

Imagine:
73972919072008614.jpg  

La strung s-a construit o rola cu o canal lat de 12mm si adanc de 8 mm. !! Se va construi un canal mai adanc decat 1/2 din diametrul tevii pe care vrem sa o indoim pentru a evita latirea tevii in zona indoita!
Imagine:
22516Untitled-1.jpg 
Vedere in sectiune a rolei

Imagine:
42258819072008616.jpg  
Rola construita

Imagine:
14982419072008615.jpg 
Teava dupa primele indoiri

Imagine:
1998619072008617.jpg  
Teava indoita

Imagine:
94117419072008619.jpg  
Teava taiata si aftuita

Imagine:
28549719072008618.jpg  
Dupa polizare si slefuire
Polizarea se face superficial cu disc de grosime  de 4 mm dupa care se monteaza un disc de slefuire si se trece la treaba!
Imagine:
3910010020072008625.jpg 

Imagine:
37242319072008620r.jpg  
Dupa ce s-au dat gaurile in suportul de topcase, se fac insemnarile pe cadrul motocicletei. Se va avea in vedere ca gaurile de pe suportul de topcase si cadrul motocicletei sa fie in acelasi plan.
Se masoara distanta dintre suportul de topcase si cadru si se taie 4 tevi la aceste dimensiuni.( dimensiunea A in poza de mai jos )

Imagine:
80372321072008648 copy.jpg 

Dupa ce s-au dat gaurile se monteaza aceste 4 tevi cu ajutorul unor suruburi de M6.(se recomanda montarea suruburilor in pozitie inversa fata de cea finala pentru o demonatare mai usoara)

Imagine:
85109319072008620.jpg  
Se creaza piesa de legatura dintre cadrul suportului de bagaje si teava dintre suportul de topcase si cadrul motocicletei.( piesa notat cu B )
Imagine:
10055321072008648rr copy.jpg  

Se recomanda ca toate piesele de legatura se aftuiasca pe pozitie, motocicleta acoperindu-se cu un sort de piele ca sa nu cada brocuri de sudura pe ea.

In piesa de legatura dintre rama suportul de bagaje si maner ( piesa C ) se va suda o piulita de M6 pentru a facilita prinderea de maner.
Imagine:
78839121072008647 copy.jpg  Imagine:
20117320072008626r.jpg 

Imagine:
91604719072008621rr.jpg  
Sudarea piulitei in interioul tevii

Imagine:
9627919072008623.jpg  
Gaura de pe maner pentru prinderea suportului

Dupa ce au fost aftuite se demonteaza tot si se trece la sudare finala. Eu sudarea finala am facut-o cu autogenul (sudura oxi-acetilenica)
Imagine:
31893219072008624rr.jpg

  Dupa ce au fost terminate sudurile, se polizeaza, se slefuiesc, se chituiesc defectele, se aplica un strat de grund si apoi minim 2 straturi de vopsea.

Produsul final:
  Imagine:
97123621072008648.jpg  Imagine:
8872221072008649.jpg  Imagine: 7132021072008647.jpg 

Imagine: 756633DSCN0252.JPG  Imagine: 472811DSCN0269.JPG  Imagine:
28935609082008904.jpg 

Aceste suporturi au fost facute pentru acest model de genti, cod louis 10025434:
Imagine:
36301310025434_730_FR01_08.JPG 


Acest material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!