Schimbarea rulmentilor la Super Tenere ar trebui facuta cam intre 50-60.000 km sau mai repede daca acestia incep sa scartie ( semeringul de protectie s-a deteriorat si a intrat apa,nisip, praf; acesta este cazul extrem) sau daca au capatat uzura normala dupa un anumit tip de folosire. Acest joc se poate auzi foarte bine pe piatra cubica,drum pietruit la viteze foarte mici 10-20km/h.
Tipul rulmentiilor este 6302. Cei originali sunt marca Koyo. Se pot pune rulmenti SKF care sunt foarte buni. Eu am gasit sa cumpar rulmenti marca Timken, care sunt si ei foarte buni.
Toata operatiunea dureaza cam 3-4 ore.
Prima oara se va suspenda roata din fata. Exista 3 variante: motocicleta se va ridica cu un troliu ( cazul meu ), ori o ridicati pe cricul central ( daca aveti ) ori bagati ceva sub scutul motorului ( cric,busten )
Dupa ce sunteti sigur ca motocicleta este asigurata bine incepe demontatul.
Prima oara se vor scoate suruburile care fixeaza protectiile discurilor de frana. Se va desfilata piulita cablului de kilometraj de pe melc si apoi se vor scoate etrierele prin desfiletarea celor 4 suruburi cate 2 pe fiecare etrier.
Se scoate stiftul ( siguranta ) care blocheaza piulita axului de roata. Se desfileteaza piulita ( se vor folosi cheile din trusa de scule a motocicletei ). In cazul in care axul nu iese usor, nu bateti direct in filet!!!! folositi un dorn de bronz!
Dupa ce ati eliberat roate de pe furca veti scoate urmatoarele.
Din partea stanga melcul de kilometraj, acesta iese foarte usor doar prin simpla extragere de pe butucul rotii.
Melcul de kilometraj ( acesta trebuie sa fie gresat bine, in cazul in care vedeti ca are rugina in interior, trebuie neparat curatat, se va folosi un degripant si apoi se va unge bine cu vaselina )
Partea dreapta a butucului ( distantierul dintre furca si rulment+gulerul de cauciuc, care protejeaza semeringul )
Pe acest distanter se va aplic un strat subtire de vaselina, mai multa se va pune intre semering si rulment.
Acum pentru scoatere rulmentilor se va confectiona o tija care la un capat trebuie sa aiba cu guler lat cam de vro 2-3 mm, gros tot 2-3mm
Roata se va aseza pe 2 bucati de lemn, marginea lemnului se va aseza cat mai aproape de baza discului ( liniile din imagine reprezinta locul optim de asezare a lemnelor ) altfel se pot stramba discurile.
Cu ajutorul tijei se va impinge in lateral distantierul dintre cei 2 rulmenti pentru a crea un mic spatiu in care gulerul tijei ar putea sa "agate" camasa interioara a rulmentului. Se vor aplica lovituri diametral opuse in camasa rulmentului.
Acestea sunt vechii rulmenti + distantierul dintre rulmenti.
Semeringul rulmentului drept
Este recomandat sa cumparati rulmenti capsulati in ambele parti cu protectii de cauciuc ( 2RS ). Inainte de montare se va scoate una din protectii, se vor umple cu vaselina si se pune protectia la loc. Pentru introducerea rulmentilor se va folosi o teava cu diametrul mai mic cu 1mm decat cota exterioara a camasii exterioare a rulmentului!!! NU se va bate in camasa interioara a rulmentului!!!!
Acest
material este proprietatea www.tenereclub.ro. Copierea, modificarea sau
publicarea este interzisa fara acordul scris al autorului!